دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه حوادث: یک زن برای تنبیه کردن شوهرش دو آدمکش اجیر کرد.

متهمان

صبح 24دی‌ماه سال‌جاری مأموران کلانتری 124قلهک در جریان قتل یک مرد قرار گرفتند و ماجرا را به قاضی سپیدنامه، بازپرس ویژه قتل تهران گزارش کردند.

با حضور بازپرس و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حادثه تحقیقات آغاز شد و همسر مقتول به مأموران گفت: شوهر 47ساله‌ام بعد از خوردن صبحانه از خانه بیرون رفت تا به محل کارش که مغازه مانتوفروشی در مرکز تهران است برود اما در پارکینگ خانه، به او حمله کرده‌اند و با ضربات چاقو او را به قتل رسانده‌اند. وی ادامه داد: شوهرم به‌خاطر اختلافی که با شریکش داشت مرتب از سوی وی تهدید می‌شد به همین‌خاطر ما قصد داشتیم محل سکونتمان را تغییر دهیم.

بعد از اظهارات این زن، مأموران به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند و دریافتند که آنها صبح حادثه با شنیدن سر و صدا به پارکینگ مجتمع رفته‌اند و همزمان با دیدن جسد خون‌آلود مقتول، دو پسر جوان را در حال فرار از در پارکینگ دیده‌اند.کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در مرحله بعد با توجه به اظهارات همسر قربانی که اصرار داشت شوهرش با شریکش اختلاف داشته، راهی محل کار مقتول شدند و به تحقیق از همکاران وی پرداختند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول در حدود چهار سال پیش از یکی از شهرستان‌های جنوب کشور به تهران آمده و با مشارکت چند نفر اقدام به اجاره یک مانتو فروشی در مرکز تهران کرده است اما بعد از مدتی با یکی از شرکایش دچار اختلاف مالی شده است. این اختلاف به حدی بود که شریک وی چندین بار به خانه قربانی رفته و با او درگیر شده بود. با این اطلاعات به‌دست آمده مأموران به تحقیق از شریک مقتول که در حدود 45سال سن دارد پرداختند. وی در تحقیقات اظهار داشت که با مقتول اختلاف مالی داشته و بارها با هم درگیر شده‌اند حتی چندبار برای گرفتن طلبش به خانه وی رفته اما به هیچ عنوان دست به جنایت نزده است.

افشای معمای جنایت

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اظهارات شاهدان صحنه جنایت که دو پسر جوان حدودا 20ساله را به‌عنوان عاملان جنایت معرفی کرده بودند ماموران به این اطمینان رسیدند که شریک مقتول هیچ نقشی در جنایت نداشته به همین‌خاطر مسیر تحقیقات خود را به سمت دیگری ادامه دادند. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد عاملان جنایت به‌راحتی توانسته بودند وارد ساختمان شوند و آنچه مسلم بود این بود که یا آنها کلید داشتند و یا کسی در را به روی آنها باز کرده بود. با کشف این حقایق، کارآگاهان به همسر مقتول که سعی داشت مسیر پرونده را منحرف کند مظنون شدند و بازجویی از وی را ادامه دادند تا اینکه سرانجام این زن 43ساله راز جنایت را فاش کرد.

وی به کارآگاهان گفت: در حدود 22سال پیش با همسرم ازدواج کردم اما در این مدت او همیشه با بداخلاقی‌هایش آزارم می‌داد، ‌برای همین تصمیم گرفتم او را ادب کنم. وی در ادامه گفت:یک روزوقتی‌که قصد داشتم به یکی از بستگان خود در شهرستان زنگ بزنم، به‌صورت کاملا اتفاقی شماره دیگری را گرفتم که بلافاصله عذرخواهی کرده و تلفن را قطع کردم اما صاحب خط از آن روز به بعد مرتب با من تماس می‌گرفت.

او خودش را جعفر معرفی کرد و خواست تا با او آشنا شوم؛ من نیز با تندی جوابش را دادم و حتی او را تهدید به شکایت کردم، اما او دست‌بردار نبود و مرتب با من تماس می‌گرفت. برای همین به‌تدریج رابطه تلفنی میان ما ایجاد شد.همسر مقتول افزود: چند روز پیش با جعفر درباره بداخلاقی‌های شوهرم صحبت کردم و از او خواستم تا او را تنبیه کند و جعفر نیز بلافاصله قبول کرد. او راهی تهران شد و یک هفته قبل از جنایت کلید در پارکینگ را در اختیارش قرار دادم تا اینکه روز حادثه او به پارکینگ خانه آمد و شوهرم را با چاقو زد و به سرعت از محل فرار کرد.

بعد از اعترافات این زن، مأموران راهی شهرستان مورد نظر شدند و عامل جنایت را دستگیر کردند. وی در بازجویی‌ها به قتل با همدستی دوست 23ساله‌اش اعتراف کرد که کارآگاهان وی را نیز بازداشت کردند.سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: قرار بازداشت موقت برای هرسه متهم پرونده صادر شده است و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 204020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز